Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Den opaků - akce ŽP
28 29 30
pololetní vysvědčení
První vysvědčení našich prvňáčků
31
Jednodenní pololetní prázdniny
Zábavné prázdniny na Klárce - akce DDM
1 2
3 4
Polytechnická dílna - 5.A, 9. třída
5 6
Dopravní výchova - 4. tř.
Dopravní výchova - 2025, 4. třída
7
Masopust na Klárce - 1. - 4. třída
Hlasování - školní kolekce
Den barevných obličejů a masek
Masopustní veselí na Klárce
8
Hlasování - školní kolekce
9
Hlasování - školní kolekce
10
Hlasování - školní kolekce
11
Hlasování - školní kolekce
12
Hlasování - školní kolekce
13
Hlasování - školní kolekce
14
Hlasování - školní kolekce
Valentýn na Klárce
15 16
17
Jarní prázdniny - 2025
18
Jarní prázdniny - 2025
19
Jarní prázdniny - 2025
20
Jarní prázdniny - 2025
21
Jarní prázdniny - 2025
22 23
24 25 26 27 28 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > Aktivity > Sametová revoluce - projektové vyučování v 9. třídě

Sametová revoluce - projektové vyučování v 9. třídě



Ve dnech od 11. do 20. 11. zpracovávali žáci 9. třídy téma Sametové revoluce. První hodiny byly věnovány výrobě plakátu, který vyjadřoval názory žáků a nabyté informace o této události. Průběžně byly tyto informace prohlubovány na základě pracovních listů a různých videí. Začali jsme listopadem 1939 – smrtí Jana Opletala, zavření vysokých škol a perzekuci studentů. Následně jsme se přesunuli k prvnímu většímu odporu českého národa proti komunistickému režimu – srpnu 1968. Zhlédli jsme například videa demonstrací v Ústí nad Labem. Období normalizace jsme porovnávali na studentském životě dvou studentů vysokých škol – jeden musel po menším prohřešku donášet na své kamarády. Sametovou revoluci jsme hodnotili z několika hledisek. První hledisko jsme zaměřili na vliv médií, druhé na činnost Občanského fóra a na pondělí a úterý si žáci připravili videa svých rodinných příslušníků s jejich vzpomínkami na revoluční období. Vyvrcholením projektové výuky byla beseda s pamětníkem Zdeňkem Bártou. Beseda byla žáky velmi kladně hodnocena, neboť pan Bárta mluvil velmi zajímavě a poutavě. Předal žákům nejen mnoho autentických informací, ale hlavně názory týkajících se svobody a její důležitosti pro demokratický systém.