Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25
Adaptační pobyt - 5. tř.
26
Adaptační pobyt - 5. tř.
27
Adaptační pobyt - 5. tř.
28 29
Světýlkový průvod - 29.11. 2024
Rozsvícení vánočního stromu v Úštěku - Zvonek
30
Zvonek zpívá v Habřině a Lovečkovicích
Rozsvícení stromečku v Lovečkovicích
Rozsvícení stromečku v Habřině
1
2
Vánoční fotografování žáků - 2024
3
Polytechnická dílny - 8. třída
4 5
Mikulášská nadílka na Klárce
6
Vánoční projekt na Klárce - 2024
7
Den otevřených dveří na Klárce - 2024
Štětský mladý zdravotník
8
9 10
Inspirační workshop - 5.A třída
11
Živý betlém v Bechlíně - 3. a 4. třída
12
Předvánoční tvoření - DDM
13 14
Zvonek na Adventním jarmarku v Úštěku
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > Aktivity > Sametová revoluce - projektové vyučování v 9. třídě

Sametová revoluce - projektové vyučování v 9. třídě



Ve dnech od 11. do 20. 11. zpracovávali žáci 9. třídy téma Sametové revoluce. První hodiny byly věnovány výrobě plakátu, který vyjadřoval názory žáků a nabyté informace o této události. Průběžně byly tyto informace prohlubovány na základě pracovních listů a různých videí. Začali jsme listopadem 1939 – smrtí Jana Opletala, zavření vysokých škol a perzekuci studentů. Následně jsme se přesunuli k prvnímu většímu odporu českého národa proti komunistickému režimu – srpnu 1968. Zhlédli jsme například videa demonstrací v Ústí nad Labem. Období normalizace jsme porovnávali na studentském životě dvou studentů vysokých škol – jeden musel po menším prohřešku donášet na své kamarády. Sametovou revoluci jsme hodnotili z několika hledisek. První hledisko jsme zaměřili na vliv médií, druhé na činnost Občanského fóra a na pondělí a úterý si žáci připravili videa svých rodinných příslušníků s jejich vzpomínkami na revoluční období. Vyvrcholením projektové výuky byla beseda s pamětníkem Zdeňkem Bártou. Beseda byla žáky velmi kladně hodnocena, neboť pan Bárta mluvil velmi zajímavě a poutavě. Předal žákům nejen mnoho autentických informací, ale hlavně názory týkajících se svobody a její důležitosti pro demokratický systém.