Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26 27 28 1 2
3 4
Polytechnická dílna - 7. třída
Polytechnická dílna v 7. třídě
5 6 7 8 9
10
Okresní kolo recitační soutěže
Okresní kolo recitační soutěže v Litoměřicích
11
Návštěva předškoláků na Klárce - 2025
Předškoláci na Klárce
12
Návštěva předškoláků na Klárce - 2025
13 14 15 16
17 18
projektové vyučování Kreativní psaní
projektové vyučování - Jarní kreativní psaní
19
workshop - ekologie, oblečení
Voda nad zlato - ekologický workshop
20
Jarní recitováníčko - 2025
Jarní recitováníčko - 20.3. 2025
21
Matematický klokan
22 23
24 25
exkurze Ústí nad Labem - Muzeum, ZOO
26 27 28
ekologický program pro žáky 8. a 9. třídy
Noc s Andersenem - 2025
29 30
31 1 2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > Aktivity > Sametová revoluce - projektové vyučování v 9. třídě

Sametová revoluce - projektové vyučování v 9. třídě



Ve dnech od 11. do 20. 11. zpracovávali žáci 9. třídy téma Sametové revoluce. První hodiny byly věnovány výrobě plakátu, který vyjadřoval názory žáků a nabyté informace o této události. Průběžně byly tyto informace prohlubovány na základě pracovních listů a různých videí. Začali jsme listopadem 1939 – smrtí Jana Opletala, zavření vysokých škol a perzekuci studentů. Následně jsme se přesunuli k prvnímu většímu odporu českého národa proti komunistickému režimu – srpnu 1968. Zhlédli jsme například videa demonstrací v Ústí nad Labem. Období normalizace jsme porovnávali na studentském životě dvou studentů vysokých škol – jeden musel po menším prohřešku donášet na své kamarády. Sametovou revoluci jsme hodnotili z několika hledisek. První hledisko jsme zaměřili na vliv médií, druhé na činnost Občanského fóra a na pondělí a úterý si žáci připravili videa svých rodinných příslušníků s jejich vzpomínkami na revoluční období. Vyvrcholením projektové výuky byla beseda s pamětníkem Zdeňkem Bártou. Beseda byla žáky velmi kladně hodnocena, neboť pan Bárta mluvil velmi zajímavě a poutavě. Předal žákům nejen mnoho autentických informací, ale hlavně názory týkajících se svobody a její důležitosti pro demokratický systém.