Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 1
Všeho (jenom) s (m)írou - program pro žáky 7. třídy
Kouzelník ve školní družině
Kouzelník ve školní družině
2
Projektový den - 6. třída
3
Vystoupení Zvonek - Habřina
Zvonek zpíval v Habřině
4
5
Mikulášská nadílka
Mikulášská nadílka 2022
6 7
Vánoční fotografování
8 9
Exkurze Berlín
Exkurze Berlín - 9.12. 2022
10 11
12
Projektový den - Moderní pomůcky ve výuce - 1. třída
Projektový den - Moderní pomůcky ve výuce, 1. třída
13 14
Vánoční turnaj ve vybíjené
Vánoční turnaj ve vybíjené
15
Vánoční čtení ve školní družině
Vánoční čtení
16 17
Vánoční jarmark v Úštěku - Zvonek
Zvonek na Vánočním jarmarku
18
19 20
Vánoční turnaj ve stolních hrách
Vánoční turnaj ve stolních hrách
21
Zvonek zpívá pro seniory
Malý vánoční koncert - Zvonek pro zvon
Zvonek zpíval pro seniory
Zvonek pro zvon - Vánoční koncertík
Vánoce u prvňáčků
22
Poslední den výuky v roce 2022
Vánoční přání 2022
Zpívání (ne) na schodech
23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > Aktivity > Projektový den - Logické hádanky a šifry, 6. třída

Projektový den - Logické hádanky a šifry, 6. třída



Datum konání:
14.11.2022

V pondělí 14.11. 2022 proběhl v rámci Šablon další z projetových dnů ve výuce. Tentokrát se šesťáci seznámili se základními druhy šifer a hádanek, vyzkoušeli se je rozluštit a následně i sestavit.

Projektový den probíhal ve skupinách. Žáci začali pracovat na zadané šifře, která pracovala s transpozičními a substitučními šiframi. Některé se žákům podařilo rozluštit bez klíče, k jiným klíč využili. Po vyluštění první šifry žáci sestavili vlastní šifry, která si následně vyměnili s dalšími skupinami.

V další části žáci psali tajné zprávy, kdy použili vosk, plamen svíčky, vodové barvy či obrázky, nakreslené na papírovou utěrku a tajnou zprávu odhalili ponořením utěrky do vody.

Třetí část projektového dne spočívala v luštění hádanek z párátek a mincí. Žáci zkopírovali předlohu hádanek a opět ve skupinách hledali řešení hádanek dle zadání. Pedagog s odborníkem monitorovali práci ve skupinách a případně přidávali nápovědy těm, kteří si nevěděli rady.

Následovala práce se znalostními šiframi, kdy v prostoru byly umístěny kartičky s otázkami všeobecných znalostí. Poté, co odpověděli na otázky, získali tajné heslo seskládáním prvních písmen a čekala na ně odměna ve formě QR kódu a tance na známou písničku.