Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2
Den s Aloisem Klárem
Neviditelná výstava - Den s Aloisem Klárem
3 4
Mc Donald´s Cup - okresní kolo Roudnice nad Labem
Preventivní program - etické dílny, 6. + 9. třída
5 6 7
8 9
Pasování prvňáčků na Čtenáře 2022/2023
10 11
Litoměřická debatní liga - 11.5. 2023
Okresní kolo Dopravní soutěže mladých cyklistů 2023
Okresní kolo Dopravní soutěže mladých cyklistů - 11.5. 2023
Debatní liga - Litoměřice
12
Bublinové kouzlení ve školní družině
okrskové kolo v atletice - Lovosice
Atletický dvojboj a trojboj v Litoměřicích
13 14
15 16 17
Okresní soutěž Mladý záchranář v Litoměřicích
Okresní finále turnaje ve vybíjené
Mladý záchranář 2023 - okresní kolo v Litoměřicích
dopravní soutěž mladých cyklistů 2023 - krajské kolo
Okresní finále - vybíjená
18
Dopravní výchova - 4. třída - závěrečné testy 2023
Exkurze žáků 5. a 7. třídy - Teplice
dopravní soutěž mladých cyklistů 2023 - krajské kolo
Exkurze 5. + 7. třída - Teplice
19 20 21
exkurze Terezín
22
Pobyt žáků 6. třídy
Stmelovací pobyt - 6. třída
23
Pobyt žáků 6. třídy
Stmelovací pobyt - 6. třída
24
Pobyt žáků 6. třídy
Stmelovací pobyt - 6. třída
25
Klárka běžela pro Hospic
26
exkurze pro žáky 6. a 9. třídy
Exkurze Praha - 6. + 9. třída
27 28
29 30 31 1
Den dětí - pyžamový den
Pyžamový den na Klárce
Den dětí - v režii DDM
2
Noc kostelů se Zvonkem
3 4
Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > Aktivity > Projektový den - Logické hádanky a šifry, 6. třída

Projektový den - Logické hádanky a šifry, 6. třída



Datum konání:
14.11.2022

V pondělí 14.11. 2022 proběhl v rámci Šablon další z projetových dnů ve výuce. Tentokrát se šesťáci seznámili se základními druhy šifer a hádanek, vyzkoušeli se je rozluštit a následně i sestavit.

Projektový den probíhal ve skupinách. Žáci začali pracovat na zadané šifře, která pracovala s transpozičními a substitučními šiframi. Některé se žákům podařilo rozluštit bez klíče, k jiným klíč využili. Po vyluštění první šifry žáci sestavili vlastní šifry, která si následně vyměnili s dalšími skupinami.

V další části žáci psali tajné zprávy, kdy použili vosk, plamen svíčky, vodové barvy či obrázky, nakreslené na papírovou utěrku a tajnou zprávu odhalili ponořením utěrky do vody.

Třetí část projektového dne spočívala v luštění hádanek z párátek a mincí. Žáci zkopírovali předlohu hádanek a opět ve skupinách hledali řešení hádanek dle zadání. Pedagog s odborníkem monitorovali práci ve skupinách a případně přidávali nápovědy těm, kteří si nevěděli rady.

Následovala práce se znalostními šiframi, kdy v prostoru byly umístěny kartičky s otázkami všeobecných znalostí. Poté, co odpověděli na otázky, získali tajné heslo seskládáním prvních písmen a čekala na ně odměna ve formě QR kódu a tance na známou písničku.