Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31
Předávání pololetního vysvědčení - 31.1. 2023
1
zeměpisná olympiáda - školní kolo
2
Dopravní výchova - teoretická část, 4. třída
Žonglér ve školní družině
Všeho s mírou - 7. třída
Dopravní výchova - Litoměřice, 4. třída
3
Pololetní prázdniny - 3.2. 2023
4 5
6
Zábavné jarní prázdniny - DDM, ŠD - aktivity
Jarní prázdniny - okres Litoměřice
Zábavné jarní prázdniny
7
Zábavné jarní prázdniny - DDM, ŠD - aktivity
Jarní prázdniny - okres Litoměřice
Zábavné jarní prázdniny
8
Zábavné jarní prázdniny - DDM, ŠD - aktivity
Jarní prázdniny - okres Litoměřice
Zábavné jarní prázdniny
9
Zábavné jarní prázdniny - DDM, ŠD - aktivity
Jarní prázdniny - okres Litoměřice
Zábavné jarní prázdniny
10
Zábavné jarní prázdniny - DDM, ŠD - aktivity
Jarní prázdniny - okres Litoměřice
Zábavné jarní prázdniny
11 12
13 14
Divadlo K. H. Máchy - exkurze 1. třída
Prvňáčkové v divadle - Litoměřice
15
exkurze 7. třída - Archív Litoměřice
Den bláznivých účasů na Klárce
7. třída - exkurze do archívu v Litoměřicích
16 17 18 19
20 21 22 23
Den s plyšovými kamarády
24 25 26
27 28 1
Návrat do Klárky
2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > Aktivity > Projektový den - Logické hádanky a šifry, 6. třída

Projektový den - Logické hádanky a šifry, 6. třída



Datum konání:
14.11.2022

V pondělí 14.11. 2022 proběhl v rámci Šablon další z projetových dnů ve výuce. Tentokrát se šesťáci seznámili se základními druhy šifer a hádanek, vyzkoušeli se je rozluštit a následně i sestavit.

Projektový den probíhal ve skupinách. Žáci začali pracovat na zadané šifře, která pracovala s transpozičními a substitučními šiframi. Některé se žákům podařilo rozluštit bez klíče, k jiným klíč využili. Po vyluštění první šifry žáci sestavili vlastní šifry, která si následně vyměnili s dalšími skupinami.

V další části žáci psali tajné zprávy, kdy použili vosk, plamen svíčky, vodové barvy či obrázky, nakreslené na papírovou utěrku a tajnou zprávu odhalili ponořením utěrky do vody.

Třetí část projektového dne spočívala v luštění hádanek z párátek a mincí. Žáci zkopírovali předlohu hádanek a opět ve skupinách hledali řešení hádanek dle zadání. Pedagog s odborníkem monitorovali práci ve skupinách a případně přidávali nápovědy těm, kteří si nevěděli rady.

Následovala práce se znalostními šiframi, kdy v prostoru byly umístěny kartičky s otázkami všeobecných znalostí. Poté, co odpověděli na otázky, získali tajné heslo seskládáním prvních písmen a čekala na ně odměna ve formě QR kódu a tance na známou písničku.