Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Mezinárodní den tance - a Klárka tančí
30
Čarodějnice na Klárce
Čarodějnický den na Klárce
1 2 3 4 5
6
Soutěž - Mladý záchranář
soutěž Mladý zdravotník - okresní kolo
7
Exkurze - včelí farma - 4.B + 5. třída
Okresní kolo Dopravní soutěže mladých cyklistů - 2024
Dopravní soutěž mladých cyklistů - okresní kolo
8 9
primární prevence - K-centrum Litoměřice
Primární prevence, 4. a 8. třída
10
Diskusní program - 9. třída
Sportovní den
11 12
13 14
Inovativní vzdělávání - 3., 5., 7. a 8. třída
Inovativní vzdělávání - 14.5. 2024
15 16 17
Exkurze - 6. třída - Včely
Běh pro Hospic 2024
Dopravní výchova - 17.5. 2024
Běh pro Hospic v Litoměřicích
Dopravní výchova - závěrečné testy
exkurze - Včelí farma
18 19
20 21
soutěž Mladý záchranář 2024
Mladý záchranář - okresní kolo
22
Fotografování - 2024
23
Den šílených účesů
24
Mladý zdravotník - krajské kolo
Mladý zdravotník - Děčín
25 26
27 28
přírodovědná exkurze - 4.B
Dopravní soutěž - krajské kolo
29
Zachraň kamaráda - projekt - 4.A, 4,B, 5., 7. třída
Dopravní soutěž - krajské kolo
30
exkurze - 2., 3. a 5. třída
31
Retrohraní - spaní ve školní družině
exkurze - 8. třída - Praha
1 2
Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > Aktivity > Projektový den - Logické hádanky a šifry, 6. třída

Projektový den - Logické hádanky a šifry, 6. třída



Datum konání:
14.11.2022

V pondělí 14.11. 2022 proběhl v rámci Šablon další z projetových dnů ve výuce. Tentokrát se šesťáci seznámili se základními druhy šifer a hádanek, vyzkoušeli se je rozluštit a následně i sestavit.

Projektový den probíhal ve skupinách. Žáci začali pracovat na zadané šifře, která pracovala s transpozičními a substitučními šiframi. Některé se žákům podařilo rozluštit bez klíče, k jiným klíč využili. Po vyluštění první šifry žáci sestavili vlastní šifry, která si následně vyměnili s dalšími skupinami.

V další části žáci psali tajné zprávy, kdy použili vosk, plamen svíčky, vodové barvy či obrázky, nakreslené na papírovou utěrku a tajnou zprávu odhalili ponořením utěrky do vody.

Třetí část projektového dne spočívala v luštění hádanek z párátek a mincí. Žáci zkopírovali předlohu hádanek a opět ve skupinách hledali řešení hádanek dle zadání. Pedagog s odborníkem monitorovali práci ve skupinách a případně přidávali nápovědy těm, kteří si nevěděli rady.

Následovala práce se znalostními šiframi, kdy v prostoru byly umístěny kartičky s otázkami všeobecných znalostí. Poté, co odpověděli na otázky, získali tajné heslo seskládáním prvních písmen a čekala na ně odměna ve formě QR kódu a tance na známou písničku.